Η σωστή ρύθμιση της σέλας στο ποδηλάτο θα μας γλυτώσει από πόνους και τραυματισμούς. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να είναι σωστά ρυθμισμένη. Όλες οι σέλες μπορούν να ρυθμιστούν ως προς το ύψος, την οριζόντια κίνηση (μπρος πίσω) και την γωνία της μύτης.

1) Γωνία σέλας: Η ρύθμιση της γωνίας είναι αρκετά απλή: ο γενικός κανόνας είναι ότι η σέλα  πρέπει να είναι επίπεδη. Χρησιμοποιήστε ένα αλφάδι για να βεβαιωθείτε ότι η σέλα σας είναι γωνιακά σωστή. 
  • Εάν η μύτη της σέλα μας γέρνει προς τα κάτω, θα μεταφέρουμε το περιττό βάρος και την πίεση στα γόνατα, τα χέρια και τους ώμους μας. 
  • Εάν η μύτη της σέλα μας γέρνει προς τα πάνω, η λεκάνη μας θα στραφεί προς τα πίσω, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει πόνο και δυσφορία στη πλάτη και το ισχίο μας. 

Ρυθμίστε τη γωνία του καθίσματος ποδηλάτου σας με μικρές αυξήσεις (μισό βαθμό τη φορά) και βεβαιωθείτε ότι έχετε μια θέση που ταιριάζει στο σώμα σας.

2) Ύψος σέλας: Καθόμαστε κανονικά επάνω στο ποδήλατο με τα ποδηλατικά παπούτσια μας. Τοποθετούμε την φτέρνα μας πάνω στο πετάλι και κατεβάζουμε τον βραχίωνα στο σημείο που είναι σε μια ευθεία με τον κάθετο σωλήνα του πλαισίου.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να το πόδι μας να είναι σχεδόν τεντωμένο οπότε ρυθμίζουμε κατάλληλα το ύψος του παλουκόσελου για να το πετύχουμε.

Το αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι να έχουμε ελαφρώς λυγισμένο πόδι όταν τοποθετήσουμε το παπούτσι στη σωστή θέση επάνω στο πετάλι. 

Η γωνία που δημιουργείται στην πίσω πλευρά του ποδιού μας πρέπει να είναι  μεταξύ 145-150°

3) Ρύθμιση οριζόντιας κίνησης: Αφού λοιπόν ρυθμίσαμε το ύψος και την γωνία σωστά καθόμαστε στη σέλα, βάζουμε τα χέρια μας στο τιμόνι και (κουμπώνουμε) τα πόδια μας στα πετάλια όπως όταν κάνουμε ποδήλατο. Τοποθετούμε το μπράτσο του δισκοβραχίωνα παράλληλα με το έδαφος και ρυθμίζουμε τη σέλα μπρος πίσω έτσι ώστε το ο άξονας του πεταλιού να είναι στην ίδια ευθεία με την επιγονατίδα μας όπως φαίνεται στην φωτογραφία.

Το γονατό μας δεν πρέπει να φευγει ούτε μπροστά, ούτε πίσω από τον άξονα του πεταλιού. Σε αντίθετη περίπτωση έχουμε επιλέξει λάθος μέγεθος πλαισίου ή μήκος δισκοραχίωνα.

Καλές ασφαλείς βόλτες